Want labels zijn precies als mensen

“wijze uitspraken over fair-trade”

Wat zo’n blogje bijhouden vooral zo sjiek maakt, is bijvoorbeeld het plezier van de zoektermen die mensen ingeven om iets te weten te komen. Bijv. “wijze uitspraken over fair-trade”. Ziehier, eentje die ik gisteren meegritste, niet écht over Fairtrade, maar toch ‘wijs’.

Een label of etiket maakt iemand ‘bijzonder’. Een label schept duidelijkheid. Het maakt je meer zichtbaar.

Tegelijk maakt het je ook ‘anders’, ‘niet ideaal’. Een label toont maar 1 kant. Het kan ook als excuus dienen. Of leiden tot stigmatisering …

uit “Iedereen een label? Vijftact daagt uit.” Oproep i.v.m. dialoogavonden door Vijftact vzw, federatie van centrum ZitStil, Fevlado-Diversus, Gezin en Handicap, Sig en Vlaamse Dienst Autisme.

But then, the fairtrade mark, doled out by the Fairtrade foundation is the envy of every other green label for the simple reason that consumers recognise it. A 2005 Mori survey found that 50 per cent of the UK adult population can now identify the mark.

Stuck on you – http://observer.guardian.co.uk/magazine/story/0,,2237929,00.html

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s