Fairtrade guerilla marketing

Guerrilla marketing en viral marketing concepten worden steeds populairder. In Frankrijk waagt nu ook Max Havelaar er zich aan.

Et pour les Flamands et les Néerlandais la même chose!

meer over fair trade en marketing

Ik postte het filmpje ook op Foodlog.nl. Reactie die mag tellen:

Ennuh … wat heeft dit met fair trade te maken. Valt daar niks over te vertellen dan?

Verder leuk filmpje hoor, maar als het voor producten met een Ik Kies Bewust-logo, tennisballen of pakken meel was geweest had ik het ook leuk en irrelevant gevonden.

dixit Dick Veerman, de moderator en inspirator van deze foodlog.

Ik weet niet of dit nu echt een hit is in Frankrijk of op het internet, maar mijn gevoel is dat je hier weinig zinvols over kan zeggen, totdat er een meting is gedaan over de effecten ervan.

Wellicht gaan Max Havelaar en de makers van het filmpje ervan uit dat de idee van Eerlijke Handel al genoeg gekend is? Dat het alleen nog niet ‘hip’ genoeg overkomt?

Een gedachte over “Fairtrade guerilla marketing

  1. Pingback: Voeding en landbouw: de nieuwe ramp « recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

Geef een reactie

