Zakken met geld? Doe eens iets met een koe!


afbeelding en campagne: globelink.be

Vandaag verspreid Foodlog.nl het gerucht, dat ze enkele financiële deals hebben afgesloten met Campina, Vion, C1000, Sara Lee, Rabobank en DSM.

Wie mij een beetje kent, weet dat ik niet liever doe, dan dergelijke verhalen lanceren. Soms zijn ze waar. Soms ook niet. Als ervaringsdeskundige heb ik een tip voor Dick Veerman.

Dick, mocht je alsnog afwillen van je berg (virtueel?) geld, dan kan je mogelijkerwijze hier nog inspiratie vinden: Chumbawamba’s tune turns the tables on US car giant. Anarchist band sell song to General Motors for $70,000 – but give the money to activists’ campaign against the firm.

Iemand op Foodlog mist Unilever. Ook daar had Chumbawamba een idee over.

Okee, bij deze kondig ik aan (al spreek ik voor mijn beurt): Nestlé, Danone en Campina. Dit is klein bier, met de storm die jullie dit najaar wacht.

Eerste hint:

Toen Oostenrijk zich in 1995 aansloot bij de Europese Unie, werd het land overspoeld door goedkope melk. Het is geen toeval dat sindsdien het keurmerk `Ja natürlich’ razend populair is geworden. Het garandeert melk uit eigen land, dus van Oostenrijkse koeien die in een bergwei met zo’n bel om hun nek worden geweid. Zo houdt men de eigen boeren in stand en houdt men melk buiten de deur die men kennelijk niet helemaal vertrouwt. Het biologische aspect lijkt bijzaak. — uit: marketinsuggesties: aflevering 1 (regiofair.wordpress.com)

Tweede hint:

Misschien heeft Foodlog ook nog wat centen om een dergelijk bord aan te schaffen?

Geef een reactie

