De markt voor eerlijke handel in België – 2007

Uit een recente studie over de markt van de eerlijke handel blijkt dat fairtrade nog steeds in de lift zit. De toegenomen bereikbaarheid en het uitgebreide gamma zorgen ervoor dat de belangstelling voor producten van eerlijke handel blijft groeien.

In aanloop naar de Week van de Fairtade (1/10-11/10) voerde Idea Consult in opdracht van het Fair Trade Centre een studie uit naar de markt voor eerlijke handel in België. Het steeds grotere succes van fairtrade is vooral te verklaren door de toegenomen bereikbaarheid en uitbreiding van het gamma. De studie verzamelde informatie bij eerlijke handelsorganisaties, supermarktketens, overheden en Max Havelaar.

De detailhandelsomzet is met 16,5% gestegen t.o.v. 2006 tot 39,6 mio euro. Het aandeel van de supermarkten is gegroeid tot 49,6%, de eerlijke handelswinkels nemen de andere helft voor hun rekening.

[Samenvatting van de studie]

Een gedachte over “De markt voor eerlijke handel in België – 2007

  1. Pingback: NAAR EEN ‘LIGHT’ EERLIJKE HANDEL? « recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s