wordt fair trade weldra de hoeksteen van moderne bedrijfsvoering in de voedingssector?

Cadbury heeft beslist dat alle cacao in haar ‘Dairy Milk’ (the UK’s best-selling chocolate bar) en in Cadbury’s drinkchoco van fairtradeproducenten zal komen. BIG TIME!

Cadbury has decided that its interest lies in long-term relationships with suppliers who earn a decent living. I suspect it will not be the last company to reach that conclusion.

Zo stelt Michael Skapinker in zijn column. De Financial Times is deze week een discussie gestart rond de toekomst van het kapitalisme.

Verder nog:

In the years before the credit crisis, many companies’ approach to suppliers was to screw prices down and let them like it or lump it. This was part of a commercial culture in which every relationship was seen as temporary and every partner as replaceable the moment someone cheaper came along.

Maar de tijden lijken dus te veranderen. Lees het artikel achter onderstaande link.

bron: Fairtrade and a new ingredient in business

Verkade was eind vorig jaar nog het eerste chocolade A-merk in de wereld dat helemaal overstapte op fair trade. Directeur Bert Merkus vertelde in PeoplePlanetProfit aan directeur Matthijs Bierman van Triodos Bank hoe hij deze operatie leidde. Alle betrokken ngo’s beloofden al die jaren te zwijgen en dat deden ze. Ook toen Tony Chocolonely zo veel media-aandacht trok. Merkus wilde meteen met alle repen omschakelen.

verkade

Goed nieuws, toch?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s