Test-Aankoop gidst u naar de ethische handel in de Belgische supermarkten

LEES OOK: De opkomst van fairtradeproducten in supermarkten in België (PDF): eindverhandeling Ankie Spiltijns – Master in de Toegepaste Economische Wetenschappen Universiteit Hasselt

Test-Aankoop
nummer 546
oktober 2010

Test-Aankoop heeft het ethische beleid van de supermarkten minutieus onder de loep genomen en een aantal aanbevelingen geformuleerd om dat beleid bij te sturen. Maar de macht ligt in feite ook bij de consument, om de grote bedrijven in de richting van eerlijke, ethische en duurzame productie te duwen. Alles over ethische handel en wat de consument zelf daaraan kan bijdragen, staat te lezen in de brochure “Ethische handel in de supermarkt”.

Lees de volledige brochure in PDF-formaat

klik op afbeelding voor grotere weergave

7 gedachtes over “Test-Aankoop gidst u naar de ethische handel in de Belgische supermarkten

  1. Pingback: Test-Aankoop heeft kritiek op dalende prijzen van ananas in de supermarkten: lage Europese prijzen ten koste van plantagemedewerkers Costa Rica « recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

  2. Pingback: Fair Trade en haar kostenstructuur: met de komst van labels als Rainforest Alliance en Utz Kapeh worden prijsvergelijkingen eindelijk relevant – en dringt samenwerking zich op « een zoektocht naar hoe we fairtrade transparant krijgen

  3. Pingback: Fair Trade en haar kostenstructuur: met de komst van labels als Rainforest Alliance en Utz Kapeh worden prijsvergelijkingen eindelijk relevant « een zoektocht naar hoe we fairtrade transparant krijgen

  4. Pingback: Fair Trade en haar kostenstructuur: met de komst van labels als Rainforest Alliance en Utz Certified worden prijsvergelijkingen eindelijk relevant « een zoektocht naar hoe we fairtrade transparant krijgen

  5. Pingback: Oxfam-Wereldwinkelproducten zijn niet duurder dan vergelijkbare producten in de supermarkt | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

  6. Pingback: Oxfam-Wereldwinkelproducten zijn niet duurder dan vergelijkbare producten in de supermarkt | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

  7. Pingback: Fair Trade en haar kostenstructuur: met de komst van labels als Rainforest Alliance en Utz Certified worden prijsvergelijkingen eindelijk relevant | een zoektocht naar hoe we fairtrade transparant krijgen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s