Nevermind de Punkfood-hype, here’s the chocoladen Sex Pistols-plaat van Patrick Mertens (Boon Chocolate, Hasselt) op YouTube

Met in de platenkast vinyl van The Clash over Stiff Little Fingers tot de Sex Pistols voel ik me aangesproken: Punkfood gaat opnieuw doorbreken in 2011.

Dat zegt Marjan Ippel, foodtrendwatcher en eetschrijver althans in haar tweede stijlboek `What (not) to eat 2011`. Het is een trend die zou voortvloeien uit de jaren `70. Toen leefde punkfood volop.

“D.I.Y. – Do It Yourself”, was de slogan waaronder de punkers van weleer de muziekindustrie een poepje wilden laten ruiken. Punkfood in de keuken is zelf een vis vangen, je eigen groenten telen, enz… volgens Marjan Ippel.

Nevermind… DIT noem ik Punkfood: de enige echte chocoladen Sex Pistols-plaat. Van Patrick Mertens. Onze nieuwste Hasseltse fairtrade-ambassadeur!

over Patrick Mertens

Op 12 januari 2005 opende ‘BOON, The Chocolate Experience‘ haar deuren in Hasselt.
Het startschot werd gegeven in het kader van het VT4-programma ‘Succes in 100 dagen’; de idee om een eigen zaak te beginnen was er al veel langer…

Patrick Mertens werkte 15 jaar voor chocoladefabrikant Barry Callebaut en heeft in functie van de chocolade de hele wereld afgereisd om nieuwe zaken te helpen opstarten, chocolatiers op te leiden en demo’s te geven. Hij zag veel, deed overal inspiratie op. Inge Lijnen komt uit de reclamewereld en houdt zich bezig met creatieve en nieuwe ideeën.

De drang om samen hun eigen ding te doen, grenzen te verleggen en creatief bezig te zijn met chocolade resulteerde in het Hasseltse chocoladehuis BOON.

2 gedachtes over “Nevermind de Punkfood-hype, here’s the chocoladen Sex Pistols-plaat van Patrick Mertens (Boon Chocolate, Hasselt) op YouTube

  1. Ha die Steven, ik had al bedacht te reageren dat mijn favoriete punkplaat “Holiday in the sun” was voordat ik de youtube-link bekeek!
    Het belangrijkste deel van mijn jeugd (13-20 jaar) was begin jaren 70, na de glorietijd van de rock&roll, midden in de disco-tijd (“Disco really made it, it’s empty and I hate it” – Gruppo Sportivo). Eind jaren ’70 kwamen er veranderingen, reggae en punk. Punk was teveel zuipen, geweld,etc, maar wel: emotie, ook al was dat vaak negatief – “no future”

    • Hei Huib, de legendarische dj John Peel leest vanuit de hemel tevreden jouw reactie. “cheap holidays in other people’s misery”. Tunesië… Ik probeer vandaag een post op foodlog te zetten over punkfood.

      Ik luister nog altijd graag naar punkmuziek. Ik stopte er ook heel wat energie in, beginjaren tachtig. Concertjes organiseren, blaadje uitgeven enz.

      “Punk means thinking for yourself”, schreeuwde Jello Biafra in ‘Nazipunks, fuck-off’. Zo was dat. Ik stel het idd wat te negatief voor, alhoewel. Ik heb enkele goeie vrienden verloren aan drugs. Uiteindelijk was ook dat punk.

Geef een reactie

