afkomst product minder belangrijk dan fairtrade

vrijdag 20 mei 2011 – Bezoekers van bedrijfsrestaurants zijn vooral geïnteresseerd in fairtrade producten, de afkomst wordt minder belangrijk gevonden. Dit blijkt uit onderzoek van bedrijfscateraar Eurest onder bijna vijfhonderd gasten.

KLIK OP AFBEELDING VOOR GROTERE WEERGAVE

43 procent van de ondervraagde consumenten geeft aan fairtrade belangrijk te vinden bij de aanschaf van producten in het restaurant. Als tweede aspect (29%) wordt de biologische oorsprong genoemd. Uit welk land producten komen en of deze in de streek worden gemaakt, is van veel minder groot belang. Slechts 12 procent geeft aan dit aspect mee te wegen bij de keuze.

Niet alleen verantwoorde producten stijgen in populariteit, ook de gezondheidstrend zet zich onverminderd voort. Uit eerder onderzoek van Eurest in 2010 gaf meer dan de helft (53%) van de werknemers aan de afgelopen twee jaar het eetgedrag te hebben aangepast en vaker te zijn gaan kiezen voor gezonde alternatieven. Dit jaar geeft 74 procent van de onderzochte werknemers aan bewust op zoek te zijn naar gezonde producten voor op het dienblad.

bron: www.missethoreca.nl/

Fair Taste café doet intrede op Schiphol

 

Net geopend: Het Fair Taste café. Waar gasten kunnen genieten van Max Havelaar gecertificeerde producten en biologische producten. Op de drukke luchthaven Schiphol zet HMS Host steeds meer in op duurzaamheid. ‘Herkomst wordt steeds belangrijker in de keuze van onze gasten, maar smaak blijft het voornaamste.’

Voor HMS Host, verantwoordelijk voor de horeca op Schiphol, reden een concept te ontwikkelen waar uitsluitend producten worden geserveerd die Fair Trade gecertificeerd zijn. ‘Heerlijke sandwiches, die toch biologisch en verantwoord zijn. En koffie die Max Havelaar gecertificeerd is.’ Dit voorjaar opende het eerste Fair Taste Café op Schiphol.

‘De grootste horecaondernemer onder één dak’, zoals HMS Host zichzelf graaf afficheert, zag het afgelopen jaar het aantal gasten weer met een paar procenten groeien. Speciaal voor de Nederlandse passagiers kwam er afgelopen jaar op de Plaza een vestiging van La Place. Voor de internationale reizigers kwam er op de Holland Boulevard in de internationale terminal een Dutch Kitchen & Bar. ‘Reizigers kunnen hier kennis maken met typisch Nederlands eten en drinken. In de loop van het jaar zullen in Lounge 3 (achter de douane) vier nieuwe concepten het levenslicht zien: Het broodconcept Bread!, Starbucks koffie, de juicebar JuicyDetails en het Aziatische East bar & bites.

bron: http://www.hetkanwel.net/

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s