vier grote chocoladebedrijven marginaliseren cacaoboeren, volgens de Financial Times

“Vier bedrijven tekenden voor meer dan de helft van de $82 miljard aan chocoladeverkoop in 2010 en hebben de marges van de cacaoproducent tot een fractie daarvan weten te herleiden.

Cacaoboeren, wordt gezegd, ontvangen vandaag slecht 3.5 procent van de gemiddelde winkelwaarde van een chocoladereep, vergeleken met 18 procent in de jaren tachtig.”

KLIK OP DE PRENT VOOR EEN GROTERE WEERGAVE IN PDF

KLIK OP DE PRENT VOOR EEN GROTERE WEERGAVE IN PDF

bron: Financial Times – 20,000 miles to the plate (FT requires subscription)

Onderstaande prent is een copie van het artikel op de website van FT.
KLIK OP DE PRENT OM DEZE TE OPENEN IN EEN NIEUW VENSTER

KLIK

KLIK OP DE PRENT OM DEZE TE OPENEN IN EEN NIEUW VENSTER

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s