LIDL en fair trade – intermezzo

UPDATE d.d. 13.09.2013 – Bericht van LIDL: “Wij (afdelingshoofd CSR Kelly Mermuys en mezelf) zouden graag eens met u afspreken voor een open gesprek. We zijn ervan overtuigd dat we d.m.v. open dialoog heel wat kunnen bijleren uit elkaars inzichten.” dixit Ruth Broekaert
We houden je op de hoogte. Tof, dat ze antwoordden.

VOLG MIJ OP TWITTER

VOLG MIJ OP TWITTER


Heden geen traktaat van 10 minuten over LIDL. Ik schreef hen een brief. Misschien dat ze die ook elders beantwoordden, zoals ik eerder met hun liefdesaanzoek deed. Nog geen nieuws uit Merelbeke, dus. Voorlopig lassen we even dit intermezzo in.

Vandaag staat een interessant artikel op Foodlog: ‘De consument als prijspakker is wetenschappelijk gezien achterhaald

citaat van Dick Veerman:

[…] Het gevolg is een concentratie van het aanbod. Daardoor kan eten nóg goedkoper worden. Wie Lidl de laatste 5 jaar heeft gevolgd, ziet dat het bedrijf beter eten tegen veel lagere prijzen is gaan brengen dan de traditionele supers. Lidl is er inmiddels voor smulpapen, brengt biologisch en fair trade en kan dat nog goedkoper als het verder doorgroeit.

Hoe correct is eigenlijk de gedachte dat goed, vernieuwend en niet duur niet samen kunnen gaan?
Lidl lijkt de kwadratuur van de cirkel vorm te geven. Dat kan het bedrijf omdat het vanuit aantallen en lage operationele kosten opereert én weinig marge per product neemt.

Het zou mooi zijn, zou LIDL in haar antwoord ons hier in één inspanning willen uitleggen hoe ze dat doen: goed, vernieuwend, niet duur EN fair laten samengaan.

We leren graag van LIDL.

En jullie lezen graag over LIDL, getuige de pieken in belangstelling, die dit blogje de afgelopen dagen wist te bereiken. Dat doen we wellicht nooit meer over.

Een gedachte over “LIDL en fair trade – intermezzo

  1. Pingback: “Lidl blinkt uit op sociale media” – de afhandeling van haar liefdesbrief aan ons, als case-studie | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s