“Lidl blinkt uit op sociale media” – de afhandeling van haar liefdesbrief aan ons, als case-studie

VOLG ONZE LIDL-QUEESTE

KLIK EN VOLG ONZE LIDL-QUEESTE OP DE VOET


Je las hier vorige week vrijdag, dat er een uitnodiging kwam van LIDL om rechtstreeks in gesprek te gaan met ons, fairtraders in Hasselt.

De trekkersgroep FairTradeGemeente Hasselt boog zich afgelopen woensdag over het liefdesaanzoek, welke LIDL haar deed. We schrijven momenteel een korte aanbeveling uit aan de nationale campagnedienst van FTG. Ook LIDL (beloofd, Kelly en Ruth!) hoort snel van ons.

Vandaag schrijft retaildetail.be:

“Discounter Lidl gaat van alle retailers het best om met de sociale media, meent het Gentse bureau Talking Heads. De Duitse warenhuisketen bereikte ten tijde van de studie online bijna 150.000 mensen, waarvan 86% zei uitgesproken tevreden te zijn over de communicatie van het bedrijf. Ook het enorme overwicht van Facebook tegenover de andere netwerken valt op.”

Afgaande op het feit dat LIDL ons een tweede keer haar hand aanbod, nadat we deze eerder ‘not-easy-to-get‘ hadden afgeslagen via Facebook, Twitter en deze blog, lijkt bovenstaande conclusie alvast te kloppen.

Links naar de liefdesbrief van LIDL en mijn antwoord op deze blog in 2 trappen, vind je hier: LIDL en fair trade.

KLIK VOOR HET ARTIKEL OP RETAILDETAIL.BE

KLIK VOOR HET ARTIKEL OP RETAILDETAIL.BE

Een gedachte over ““Lidl blinkt uit op sociale media” – de afhandeling van haar liefdesbrief aan ons, als case-studie

  1. Pingback: Is Unilever écht een NGO? Onze lakmoesproef. | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s