Alleen Albert Heijn en Carrefour scoren in België voldoende op fair inkopen volgens Test-Aankoop

Alle liefdesbrieven nog aan toe, Lidl scoort zeer slecht in een onderzoek dat Test-Aankoop deze maand publiceert.
De consumentenorganisatie bekeek hoe verantwoord de zes grootste supermarkten van België levensmiddelen uit ontwikkelingslanden inkopen.


Supermarkten hebben direct invloed op de omstandigheden waaronder hun assortiment geproduceerd wordt, maar laten daar absoluut kansen liggen. Alleen Albert Heijn scoort goed en Carrefour redelijk in het onderzoek. Hekkensluiter Aldi lijkt zich het minst te bekommeren over de productieomstandigheden. Voor Colruyt telt kwasi enkel de prijs en ook Lidl doet niet genoeg voor een voldoende. De resultaten van het onderzoek naar supermarkten staan in de Test Aankoop van februari.

Uit onderzoek van Retail Magazine bleek eerder dat de Belg 7 euro per jaar besteedt aan fairtradeproducten en dat hij dat steeds vaker doet in de Delhaize Super of AD Delhaize. Maar voor Test-Aankoop krijgen ze toch een onvoldoende als totaalscore.

klik op de prenten voor een goed leesbare weergave:

BLADZIJDE 1 UIT HET ARTIKEL IN TEST-AANKOOP

KLIK VOOR EEN GOED LEESBARE WEERGZVE VAN BLADZIJDE 1


BLADZIJDE 2 UIT HET ARTIKEL IN TEST-AANKOOP

KLIK VOOR EEN GOED LEESBARE WEERGZVE VAN BLADZIJDE 2


BLADZIJDE 3 UIT HET ARTIKEL IN TEST-AANKOOP

KLIK VOOR EEN GOED LEESBARE WEERGZVE VAN BLADZIJDE 3

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s