Fair Trade / Fairtrade: marketing of educatie?

KLIK EN BEKIJK WIE MEEDOET MET FAIR TRADE@SCHOOL EN FAIR TRADE@WORK IN LIMBURG

WIE DOET MEE MET FAIR TRADE@SCHOOL EN FAIR TRADE@WORK IN LIMBURG ?


Deze link kreeg ik doorgestuurd: “Fairtrade: Is it really fair?“. Op 10 mei is het World Fairtradeday. En dan verschijnen er traditioneel niet-zo-geweldige artikels in de pers.

Maar toch deze quote (aan het einde van het artikel) die me aanspreekt:

“Fairtrade is a brand that promotes itself the way all brands do. As noted, the brand is prominent in schools. It is worrying that its PowerPoint presentation shows graphs of commodity prices that stop in 2001 and graphs of the coffee price relative to the Fairtrade minimum price that stop in 2006. The picture since then tells a different story. This is marketing, not education.”

Public Relations

Vooral die snedige

“This is marketing, not education.”

vormt de bestaansreden van deze blog. Eerlijk duurt immers het langst. In Hasselt houden we ons aan de feiten. Uit respect voor al die wereldwinkelsympathisanten, die de komende dagen weer tot een fairtradefeest maken in onze stad. Bedankt allemaal!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s