Nestlé en Google irriteren snoepindustrie met fairtrade youTube Break

Ik ben achter, ik geef het toe. Met de fairtradedagen had ik andere dingen aan het hoofd.

Nestlé (het grootste voedingsmiddelenconcern) en Google (de grootste zoekmachine) sloegen de handen al in mekaar bij de lancering van Android 4.4, die KitKat gedoopt werd door Google, naar de snoepreep van Nestlé.

Twee weken geleden bracht Nestlé de Youtube Break uit, in een beperkte oplage van 600.000 exemplaren in het Verenigd Koninkrijk. Mét fairtradekeurmerk.

De giganten vieren zo de tachtigste verjaardag van KitKat en de 10de van YouTube.

Confectionerynews.com meldt: “Nestlé’s Kit Kat name change angers food industry“.

Geen bijzonder nieuws vandaag, dus. Ik publiceer het enkel ter eigen documentatie.

2 gedachtes over “Nestlé en Google irriteren snoepindustrie met fairtrade youTube Break

  1. Pingback: fair trade nieuwsjes uit de Dorpsstraat – 5 | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

  2. Pingback: Nestlé kan twee Californische rechtszaken inzake slavernij niet ontlopen | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s