spreekt opiniestuk Grete Remen (NV-A) ook mevrouw Aldi aan?

VIA CONTACTFORMULIER WEBSITE ALDI

KLIK VOOR GESCHREVEN TEKST VIA CONTACTFORMULIER ALDI

Ik stelde mevrouw ALDI gisteren de vraag: “hoe doen jullie dat toch, bio en fairtrade zo goedkoop?” en deed haar een suggestie. Ik ontving nog geen antwoord. Mogelijk vindt ze inspiratie in een opiniestuk van, Limburgse ondernemer en politica, Grete Remen.

Ik heb altijd al een boontje voor Grete Remen, van de Limburgse kmo Damhert, gehad. En nu al helemaal, waar ze schrijft op deMorgen.be, dat we afmoeten…

van die tunnelvisie die alleen focust op de laagste prijs

Toen ze in 2008 werd verkozen tot kmo-ondernemer van het jaar, meldde de pers:

De bedrijfsfilosofie is gestoeld op respect voor mens, dier en milieu. Er wordt gewerkt met een horizontale structuur zonder te veel hiërarchie en er werken veel vrouwen in het bedrijf.

In haar opiniestuk op deMorgen stelt Grete Remen vandaag ferm:

Duurzaamheid mag niet uitgehold worden tot een abstract ideaal. Transparantie is hier een belangrijke sleutel. Europa vraagt al aan bedrijven om meer te rapporteren over ketentransparantie, sociale en personele aangelegenheden en mensenrechtenschendingen. Maar we moeten verder durven gaan.

Grete Remen spreekt hier vooral ook als Vlaams parlementslid voor de N-VA. We gaan haar verdere stappen in deze zeker op de voet volgen.

Maar vandaag ben ik er gewoon benieuwd naar of ALDI de door mij gevraagde transparantie gaat waarmaken.
En of het – in navolging van de bedrijfsfilosofie van Damhert uit Heusden-Zolder – mijn suggestie gaat inschrijven:

Ik zocht naar het antwoord op jullie website. Daar las ik: “Onze grote aankoophoeveelheden zorgen ervoor dat wij tegen de beste voorwaarden kunnen inkopen, steeds met respect voor duurzaamheid en kwaliteit.”

Mag ik u de suggestie doen dit aan te passen naar “met respect voor mens, duurzaamheid en kwaliteit”.

FAIRTRADEBIOCHOCOLADE AAN 1,19 EURO / 100 GRAM

FAIRTRADEBIOCHOCOLADE AAN 1,19 EURO / 100 GRAM

3 gedachtes over “spreekt opiniestuk Grete Remen (NV-A) ook mevrouw Aldi aan?

  1. Pingback: Aldi maakt biologisch en fair betaalbaar | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

  2. Pingback: Aldi willen te kaperen varen | De opiniemaker

  3. Pingback: #equalpaytrade, rebranding fair trade | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

Geef een reactie

