dag mevrouw, dag mijnheer #aldi

Geen verder nieuws van ALDI, maar wél een foto van Jos en uitbaatster Zinash mét reepje Oxfam chocolade, gisteren, in Aksum Coffee House, bij Brussel-Centraal.

Daar schenken ze heerlijke versgebrande Ethiopische koffie, maar bijv. ook fairtradewijn uit Zuid-Afrika en fairtradesapjes. Oxfam Fair Trade-chocolade kan je er dus ook krijgen.

Zeer de moeite: p/a Rue des Éperonniers/ Spoormakersstraat 60, 1000 Brussel.

JOS IN AKSUM COFFEE HOUSE, BRUSSEL

JOS IN AKSUM COFFEE HOUSE, BRUSSEL

Minder vriendelijk is mijnheer ALDI. Of is hij boos omdat ik hem voor een mevrouw hield? Antwoord op de vraag “Pure fairtrade biochocolade aan 1,19 euro voor 100 gram, hoe doe je dat?” lijken we niet te mogen verwachten van ALDI’s klantendienst.

Ik heb gisteren nog een nieuwe poging gedaan via het webformulier.

KLIK VOOR EEN GOED LEESBARE WEERGAVE VAN DE TEKST

KLIK VOOR EEN GOED LEESBARE WEERGAVE VAN DE TEKST


Vandaag ga ik aankloppen bij Havelaar. Die moeten meer weten.

Tweede poging webformulier

Beste

ik stelde 11 juni onderstaande vraag en kreeg nog geen antwoord.
Indien u niet op de de kern van de zaak wenst in te gaan, zou ik het toch appreciëren van u te horen dat dit bericht u goed bereikt heeft.

Met vriendelijke groeten,
Steven Schepers

ik kreeg jullie biofolder in de bus en ben erg onder de indruk. Bedankt voor dit mooie, nieuwe aanbod.

Maar ik heb een vraag. Bio en fair heeft de naam duur(der) te zijn. Hoe spelen jullie het klaar om aan zo’n scherpe prijzen bijvoorbeeld fairtradebiochocolade te kunnen verkopen?

Ik zocht naar het antwoord op jullie website. Daar las ik: “Onze grote aankoophoeveelheden zorgen ervoor dat wij tegen de beste voorwaarden kunnen inkopen, steeds met respect voor duurzaamheid en kwaliteit.”

Mag ik u de suggestie doen dit aan te passen naar “met respect voor mens, duurzaamheid en kwaliteit”.

Ik zou jouw antwoord graag willen delen met de lezers van mijn blog: https://fairtradekookboek.wordpress.com/2015/06/11/aldi-maakt-biologisch-en-fair-betaalbaar/

met vriendelijke groeten,
Steven Schepers

Geef een reactie

