Unilever middels Ben & Jerry’s als een megafoon voor de stem van het volk

Of nu de multinationals dan wel de politici de schuld van alles zijn, mega-ijscoman Ben & Jerry’s springt zonder schroom mee op de Klimaattrein naar Parijs.

De rebelse fairtrade-ijsjesmaker spoort – in aanloop naar de Klimaattop in december – haar fans aan actie te ondernemen tegen klimaatverandering. Het lanceert hiervoor de nieuwe smaak: ‘Save Our Swirled’.

B&J streeft naar 80% CO2-reductie voor o.m. haar fabrieken in Hellendoorn en Vermont (staat van VS-presidentskandidaat Bernie Sanders). Het ijs wordt gemaakt met melk van – naar hun zeggen – blije Koeien en blije boeren. Hoe blij en waarmee die boeren precies blij zijn, heb ik in een mail gevraagd aan Unilever. Ik houd je op de hoogte.

Voor CEO Paul Polman belichaamt B&J de hoge ethische standaard, welke Unilever in al haar merken wil bereiken. Elk moet een sociale missie, een product missie en een economische missie hebben – en ze moeten elkaar aanvullen en ondersteunen.

Onder het devies “if you can’t beat them, join them” zijn Oxfam en Unilever inmiddels bedgenoten geworden. M.a.w. regelt de politiek het niet, dan misschien wel een coalitie tussen kritische vrienden.

Aan het einde van dit persbericht wordt het helemaal interessant:
“Om klimaatverandering tegen te gaan roept Ben & Jerry’s onder het motto “if it’s melted, it’s ruined” haar fans op om zich aan te sluiten bij AVAAZ. Deze wereldwijde beweging zet zich in om de stem van de bevolking naar wereldleiders te brengen. Met het tekenen van de petitie vraagt de organisatie wereldleiders zich hard te maken voor een transitie naar een wereld met 100% schone energie in 2050.”

Unilever werpt zich dus niet enkel op als een NGO, maar middels het zwaar gehypte Ben & Jerry’s ook als een megafoon voor de stem van het volk.

LECTRR, DE HUISCARTOONIST VAN DE STANDAARD, HEEFT 6 TEKENINGEN GEMAAKT VOOR DE OXFAM-WERELDWINKEL JONGEREN, OM ER RONDE STICKERS VAN TE MAKEN

LECTRR, DE HUISCARTOONIST VAN DE STANDAARD, HEEFT 6 TEKENINGEN GEMAAKT VOOR DE OXFAM-WERELDWINKEL JONGEREN, OM ER RONDE STICKERS VAN TE MAKEN – DIT IS ER EENTJE UIT DE REEKS

3 gedachtes over “Unilever middels Ben & Jerry’s als een megafoon voor de stem van het volk

  1. Pingback: fair trade nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat – 6 : ALDI ♥ Mama Natuur, Unilever ♥ mensenrechten | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

  2. Pingback: het failliet van de happyclappymarketing | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

  3. Pingback: Belg Bulcke (Nestlé) zonder pompoenen, Hollander Polman (Unilever) met plan naar Parijs | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s