LIDL: Fairglobe chocolade 0,89 EUR / 100 gr – geen braderieprijzen voor biofairtradebananen

Ik moet toegeven, dat het geen liefhebberij is van mij om supermarkten af te lopen. Dus haal ik mijn informatie over wat er daar gebeurt rond fair trade – net zoals voor de andere artikels hier – van het internet. Of uit de post bij mijn moeder.

Lidl verkoopt sinds april dit jaar enkel nog bananen met het keurmerk Rainforest Alliance,” schreef ik op 15 april, dit voorjaar. Ik was wat teleurgesteld, want precies fairtradebananen waren destijds onze aanleiding om in gesprek te gaan met de CSR-dames van LIDL.

Donderdag 8 oktober was het fairtradebananendag t.g.v. de Week van de Fair Trade en kijk, in de laatste folder van LIDL bij mijn moeder staan er biofairtradebananen in de aanbieding. EN ze worden niét gebradeerd! We zouden ook het verhaal van ‘hun’ bananenboer Santos Gerbacio More Sernaque moeten kunnen lezen op LIDL.be, maar daar vind ik mijn weg niet. Dus heb ik via Facebook de volgende vraag gesteld:

Ik zocht het volledige verhaal over de bananenboer op http://www.lidl.be – dat werd aangekondigd op de mooie pagina met fairtradeproducten in de folder, maar ik vind het niet.

Ook een vraag over de chocolade aan 0.89 cent. De korting van 25% op de al scherpe prijs, betekent dit dat jullie je winstmarge weggegeven of verkopen jullie nu met verlies? Dank!

eerste antwoord LIDL
Beste Steven, graag verwijzen we je door naar dit artikel:
(h)Eerlijke Fairtrade-bananen van Lidl – noot: ik heb die prent hier onderaan geplakt

Op antwoord op de chocoladevraag wacht ik nog. Maar ik kreeg bevestiging dat ze in behandeling is.

IN BEHANDELING

IN BEHANDELING

KLIK VOOR EEN GROTERE WEERGAVE VAN HET FAIRTRADE-AANBOD VAN LIDL

KLIK VOOR EEN GROTERE WEERGAVE VAN HET FAIRTRADE-AANBOD VAN LIDL

OVER DE FAIRTRADEBANANEN VAN LIDL

OVER DE FAIRTRADEBANANEN VAN LIDL

2 gedachtes over “LIDL: Fairglobe chocolade 0,89 EUR / 100 gr – geen braderieprijzen voor biofairtradebananen

  1. Pingback: ALDI of LIDL: welke systeem-retailer gaat de cacaocrisis oplossen? | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

  2. Pingback: Lidl verklaart fairtradechocolade aan 0.89 cent – blijft verder doofstom in duurzaamheidsdiscussie | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nummer 31

Geef een reactie

