duurzaamheidskeurmerken leven op grote voet: goed voor 2 miljard omzet, zonder waarborg

Ik plande een artikel over Unilever, maar dat werd inmiddels een uitdagende opinie-bijdrage op Foodlog.nl: “Omzet Unilever groeit sneller dan verkleining voetafdruk“.

Daarom wat aandacht voor dit bericht op Foodlog.nl:

Twee miljard omzet voor duurzaamheidskeurmerken

Producten met een duurzaamheidskeurmerk in de supermarkt zitten duidelijk in de lift. Hun omzet in de supermarkt groeit ruim drie keer zo hard als gangbare.

De hoogste omzetaandelen voor keurmerken worden behaald in de productgroep vis (39%), eieren (35%) en koffie/thee/chocola (25%).

Biologisch neemt gemeten in omzet het grootste deel voor haar rekening, gevolgd door Beter Leven keurmerk en UTZ.

zorgt meer omzet voor kleinere voetafdruk?

Keith Kohler (finance and strategy consultant, specialist in natural, organic, a.o.) weet:

These days, while the upside of certification may be difficult to quantify, the downside of not being certified may be not even making it onto those grocery store shelves.

En is het er (in het zelfde tempo) duurzamer op geworden?” reageert er iemand.

Bij Unilever groeit de omzet dus alvast sneller dan het verkleinen van de voetafdruk.

P.S. De carrière van Sven Nijs lijkt gerelanceerd. Sinds hij hoorde van de Oxfam Fair Tradekorven, als prijs na de GP Veldrijden van Hasselt, is hij niet meer te houden.

Nu Nijs weer gelanceerd is, krijgt hij echter concurrentie uit onverwachte hoek 🙂

HASSELTSE SCHEPEN VOOR FAIR TRADE JOOST VENKEN

HASSELTSE SCHEPEN VOOR FAIR TRADE JOOST VENKEN

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s