PLUS hoogste Fairtradepremie impact van supermarkten in NL

PLUS doet dat verder heel knap. Met een marktaandeel van goed 6% zorgde het in 2015 met haar Max Havelaar gecertificeerde huismerk-producten voor een totale Fairtrade premieafdracht van ruim 1,2 miljoen dollar. Dat is het hoogste bedrag van alle Nederlandse supermarktketens.

De verkoop van PLUS Huismerk koffie zorgde voor ongeveer de helft van de Fairtrade afdracht, namelijk bijna zeshonderdduizend dollar. Op de tweede plaats stonden de Fairtrade bananen van PLUS. Daarna waren thee, chocolade, ananas en bloemen (Fairtrade rozen) de grootste inkomsten voor de Fairtrade premie.

BRON: “PLUS grootste bijdrager aan Fairtrade in Nederlandse supermarktwereld

Hoeveel premie er naar Luiz Antonio Genoves – de geheime sinaassapboer van PLUS & MAX – gaat en wat hij daarmee doet, kan ik niet afleiden uit de prent en cijfers die werden rondgestuurd.

Op de website plakt PLUS deze cijfers wel nog onder de hierna volgende prent: “sinaasappelsap en wijn: ca. US$25.000 premie genoemde premieprojecten zijn mede mogelijk gemaakt door PLUS“. Daar raak ik niet wijs uit. Maar soit.

PLUS FAIRTRADE PREMIE IMPACT 2015

PLUS FAIRTRADE PREMIE IMPACT 2015

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s