Jonathan en zin in/van de wereldwinkel

JONATHAN HOLSLAG: JAREN GELEDEN, SAMEN MET PAUL EYBEN, IN WERELDWINKEL HAMONT-ACHEL

JONATHAN HOLSLAG: MEER DAN TIEN JAAR GELEDEN, SAMEN MET PAUL EYBEN, IN WERELDWINKEL HAMONT-ACHEL

Jonathan Holslag mailde me vrijdagnamiddag:

waarom proberen we eens geen grote dag over positief ondernemen op te zetten voor het laatste jaar van alle Hasseltse middelbare scholen. Ik wil de groep gerust een inleiding geven over de wereld waarin we leven en daarna kunnen we dan met kleinere groepen aan de slag.

Jonathan kreeg zijn eerste politieke scholing o.m. via Paul Eyben, zijn mentor binnen de wereldwinkel van Hamont-Achel. De tijd is rijp voor de Oxfam-Wereldwinkels om, samen met ons gedurende 45 jaar zorgvuldig opgebouwde netwerk (menselijk kapitaal, heet dat), onze kaarten zonder gêne op tafel te gooien.

Wie deze blog volgt, las o.m. over hoe de Oxfam-Wereldwinkels zich lokaal op sublieme wijze aan het heruitvinden zijn [1]. Over hoe ze met hun inhoudelijke verhaal erkenning vinden aan de universiteit [2]. Over hoe lokale besturen hun erkenning als Fairtradegemeenten blijven omzetten in publieke acties naar de bevolking [3]. Ik noemde dit alles eerder al “de emancipatie van de dissonant” [4].

Ik heb alvast veel zin in Jonathan zijn voorstel en had en zag ook nog nooit zoveel zin in de wereldwinkel als vandaag, na 25 jaar dienst. We gaan ervoor in 2017!

Verder nog even dit.

Voor wie mijn blog ontvangt via de mailbox: plaats ik een link in een artikel, naar een facebook- of twitter-post, dan kan die wegvallen in het mailbericht dat je ontvangt. Hierboven zou je een reactie van mezelf op facebook moeten zien, bij een post van Jonathan Holslag.

Omdat ik werk met een gratis platform (wordpress), kan ik daar verder niet aan verhelpen. Net zomin aan de veiligheids- of andere instellingen van je mailprogramma, uiteraard. Dus meen je iets te missen, klik dan op de titel van het artikel. Zo beland je op mijn blog zelf.

[1] https://fairtradekookboek.wordpress.com/2016/11/03/wereldwinkels-2-0-steeds-meer-vlaamse-wereldwinkels-hervinden-zich-heruit/
[2] https://fairtradekookboek.wordpress.com/2016/09/28/week-van-de-fair-trade-2016-warme-samenwerking-tussen-oxfam-en-universiteit-hasselt/
[3] https://fairtradekookboek.wordpress.com/2016/11/17/sint-mogelijk-voor-de-rechter-met-zijn-fairtradechocolade/
[4] https://fairtradekookboek.wordpress.com/2016/10/13/tonys-chocolonely-oxfam-wereldwinkel-hasselt-en-de-emancipatie-van-de-dissonant/

Geef een reactie

