Tony’s Chocolonely, Oxfam-Wereldwinkel Hasselt en de emancipatie van de dissonant

Dinsdagavond speelden we de film van Tony’s Chocolonely i.s.m. UHasselt. Eigenaar Henk Jan Beltman kreeg achteraf nog tal van goeie vragen vanuit het publiek. Het werd een mooie avond. > HIER HET VOLLEDIGE FOTOBOEK

Het publiek (afgerond 250 deelnemers) bestond overwegend – maar niet uitsluitend – uit studenten Economie (HW en TEW) aan de universiteit van Hasselt.

Hierboven een YouTube-filmpje (dank je wel, Lut) met een interessant stukje uit Beltman’s toelichting achteraf. Wat hij zegt sluit goed aan bij onze manier van werken in Hasselt én hoe wij ons willen onderscheiden.

Henk Jan heeft het dus minder op ‘agressieve Greenpeacebootjes’ en hij houdt meer van ‘harmonie‘; persoonlijk zet ik dan weer graag in op wat Wikipedia omschrijft als de “emancipatie van de dissonant” 🙂

De samenwerking tussen UHasselt (dank je wel vooral ook prof Lode Vereeck en dr Tom Kuppens), Tony’s Henk Jan en Oxfam-Wereldwinkel Hasselt klonk me dinsdag dan ook als mijn lievelingsband in de oren: om te klinken, moet het durven botsen.


VOOR WIE NIET IN HASSELT GERAAKTE, de film kan via video on demand bekeken worden. Meer info op www.tonyschocolonely.com/tony-de-film/


6 gedachtes over “Tony’s Chocolonely, Oxfam-Wereldwinkel Hasselt en de emancipatie van de dissonant

  1. Groot gelijk: de verscheidenheid aan opinies in de zaal was de grote sterkte van de avond. Dat stemt tot nadenken en verder tot een verandering in je denken, of juist tot een verdieping van waar je altijd al voor stond. Bij mij zijn beide gebeurd, denk ik. Al zit ik nu wel in de knoop met wat de weg naar verandering zou moeten zijn. Burgerlijke ongehoorzaamheid of opereren vanuit de buik van het beest?

    Hoera voor je referentie naar the fall. Luister zeker ook eens naar container drivers, dat is mijn favoriet van hen.

  2. Pingback: Jonathan en zin in/van de wereldwinkel | recepten en nieuwsjes vanuit de Dorpsstraat, nr 31

  3. Pingback: Alexander De Croo > niet goed bezig, Steven (!)(?) | recepten en nieuwsjes vanuit Dorpsstraat 31

Plaats een reactie